czwartek, 22 marca 2018

kamienica

Chciałbym wykonać nowe odprowadzenie ścieków w starej kamienicy. Mój lokal znajduje się w przyziemiu budynku i jest podłączony do wspólnego odprowadzenia ścieków. Problem polega na tym,że właściciele mieszkań puszczają w rury wszystko co skutkuje zapychaniem się rur i w konsekwencji wybija u mnie (woda z umywalek,pralek). Mam zawór założony na odpływie,tak więc na razie nie zalewa mnie,ale nie mogę korzystać z wody.Brak odpowietrzenia ścieków w lokalach (mieszkańcy wycieli sobie,bo im rura przeszkadzała). Chciałbym  ciśnieniowe czyszczenie rur   uruchomić lokal, i muszę zrobić coś z tym problemem (tylko nie mam pomysłu ). Dodam,że lokal nie należy do żadnej wspólnoty, jest 5 ciu właścicieli i wszyscy mają to gdzieś /im ,,jakoś" spływa/ .Do kogo ,,uderzyć" z tematem?Nie chcę naprawiać starej instalacji, wolę odciąć się z istniejącej i zrobić nową gdzieś na zewnątrz. ardzo proszę o pomoc!Zatyka się poziomy odcinek od urządzeń do pionu? Jeśli tak to pewnie ma zbyt duży spadek. Może też brak odpowietrzenia prowadzi do stagnowania tam wody i w konsekwencji "zarastania" rury. Zatyka się dalej pion? Poziom? Może gdzieś jest zbyt gwałtowny kąt załamania rur?
Witam serdecznie! Myślę, że to najlepsze miejsce, aby poprosić o pomoc... mamy problem z rurą, która po ok 3 tyg używania zatyka się i zalewa piwnice. To rura "kończąca pion", do którego podłączone są zmywarka, zlewozmywak i pralka.
Przyjeżdżają panowie z firmy, czyszczą ją jakąś spiralą elektryczną, czy jakoś tak , po 3-4 tyg. jest to samo. Oczywiście zwracam dużą uwagę na korzystanie ze zlewozmywaka, aby tam nic nie wpadało, zmywarka ma swój filtr i nie wiem, co mogę zrobić. Obecnie wodę z pralki wlewam do wanny i nie widzę w niej nic neipokojącego . Wymienić rurki na nowszą, o większej średnicy, raczej się nie da, bo cała piwnica wykafelkowana . Rurka ta wpada do szamba - zamówiłam więc czyszczenie szamba, od strony szamba nie ma więc żadnego problemu. Panowie "czyszczący" tłumaczą to tak, że przy przetykaniu spiralą brud zostaje na ściankach i stąd dość szybko może dochodzić do zatkania /czym?!/. Wuko użyć się nie da, bo chyba średnica za mała. Nie stać mnie na wzywanie firmy co miesiąc, zwykłą spiralą nie da się odetkać rury

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz